Bem-vindo!

Bem-vindo, welkom op Pedro Mineiro, een weblog met informatie voor Braziliëgangers en Braziliëvrienden. Ik nodig je van harte uit hier wat rond te struinen. Je kunt de 'labels' in het kader hieronder gebruiken om te zoeken op een specifiek onderwerp. Bezoek je het log voor het eerst? Lees dan de introductietekst 'over dit weblog' voor wat praktische en achtergrondinformatie. Mocht je naar aanleiding van een bericht op dit log een concrete vraag of opmerking hebben, dan ontvang ik graag je mailtje op peter@runhaarmedia.nl. Um abraço, namens Pedro Mineiro, Peter Runhaar

zaterdag 6 februari 2010

Teresa Cristina's authentieke samba's

Eén van de redenen dat ik op dit log niet zo veel over muziek schrijf ligt ‘m in het feit dat ik eenvoudigweg niet weet waar te beginnen. Ik ben een enorme fan van Braziliaanse muziek en er zijn tientallen artiesten die ik het aanprijzen meer dan waard vind. Zojuist hoorde ik op de radio Teresa Cristina, en dacht: ‘da’s wel een goede om eens te belichten.’

Teresa Cristina is geboren en getogen in Rio de Janeiro en begon haar carrière als zangeres in de bars van Rio. Een paar jaar geleden brak ze door, hoewel ze nooit is toegetreden tot het groepje allerberoemdste Braziliaanse artiesten. Ze heeft een prachtige, heldere stem. Op het podium lijkt ze eerder een tikkeltje verlegen dan een diva en dat past erg goed bij de authentieke en rechtstreekse manier waarop ze de samba brengt. Ze houdt van liedjes van de oude meesters; haar samba’s klinken op de een of andere manier erg naar vroeger, en dat is mooi.

Meer info is onder meer te vinden op haar website www.teresacristinaesemente.com.br.