Bem-vindo!

Bem-vindo, welkom op Pedro Mineiro, een weblog met informatie voor Braziliëgangers en Braziliëvrienden. Ik nodig je van harte uit hier wat rond te struinen. Je kunt de 'labels' in het kader hieronder gebruiken om te zoeken op een specifiek onderwerp. Bezoek je het log voor het eerst? Lees dan de introductietekst 'over dit weblog' voor wat praktische en achtergrondinformatie. Mocht je naar aanleiding van een bericht op dit log een concrete vraag of opmerking hebben, dan ontvang ik graag je mailtje op peter@runhaarmedia.nl. Um abraço, namens Pedro Mineiro, Peter Runhaar

woensdag 31 december 2008

De Mercado Central van Belo Horizonte

Belo Horizonte, de hoofdstad van Minas Gerais, is de derde stad van Brazilië. Vele malen onbekender natuurlijk dan Rio en Sao Paulo, en ook niet echt een toeristische trekpleister. Wij komen er regelmatig, omdat onze sitio op anderhalf uur van 'BH' ligt, en in de loop der jaren heb ik een zwak voor de stad gekregen.

Als reiziger doe je wellicht Belo Horizonte aan als startpunt voor een reis naar de mooie koloniale steden van Minas Gerais. Mocht je er een dag doorbrengen, dan is 't leuk de Mercado Central te bezoeken. Een enorme overdekte hal waar het altijd razend druk en gezellig is, en waar de meest uiteenlopende koopwaar wordt aangeboden. Koop er een supersappig stuk ananas op een stokje, neem een ijskoud biertje in een van de vele barretjes of ga op zoek naar de hangmat die ik in mijn vorige bericht aanbeval ...