Bem-vindo!

Bem-vindo, welkom op Pedro Mineiro, een weblog met informatie voor Braziliëgangers en Braziliëvrienden. Ik nodig je van harte uit hier wat rond te struinen. Je kunt de 'labels' in het kader hieronder gebruiken om te zoeken op een specifiek onderwerp. Bezoek je het log voor het eerst? Lees dan de introductietekst 'over dit weblog' voor wat praktische en achtergrondinformatie. Mocht je naar aanleiding van een bericht op dit log een concrete vraag of opmerking hebben, dan ontvang ik graag je mailtje op peter@runhaarmedia.nl. Um abraço, namens Pedro Mineiro, Peter Runhaar

vrijdag 9 januari 2009

Top 5: mijn mooiste reizen

Rondom verschillende thema's geef ik mijn persoonlijke 'top 5'

Hier: De mooiste reizen die ik zelf in Brazilië heb gemaakt.

1. Porto Velho - Manaus (Amazonegebied)
bootreis van vier dagen, vooral bijzonder als bijna meditatieve ervaring, meer dan 80 uur traag varen en vanuit de hangmat oneindige regenwouden zien passeren
2. Patos - Teresina (sertao)
lange busreis, dwars door de binnenlanden (de sertao), memorabel vanwege de desolaatheid, de afgelegenheid en de 'anders'heid van dit stuk Brazilië
3. Caravelas - Abrolhos (Bahia)
bootreis van het stadje Caravelas naar de eilandengroep Abrolhos, met onderweg walvissen en op de eindbestemming prachtige tropische vissen
4. Trancoso - Caraiva (Bahia)
een trip per buggy door 'het land achter het strand' vanaf het heerlijke dorp Trancoso naar het mooie, elektriciteitsloze Caraiva (zie foto) over een zandweg, bruggen bestaande uit twee bandbrede planken en mooie stille landschappen
5. Belo Horizonte - Porto Seguro (Minas Gerais, Bahia)
22 uur in de bus, vooral mooi vanwege de schitterende rotspartijen tijdens de laatste uren van de reis én vanwege het altijd euforische gevoel: 'we gaan naar het strand!'